söndag 5 februari 2012

Snyggaste och bästa pållen!

Så jävla snygg ha blev i sina nya lindor och sitt nya schabrak! Dessutom är ju tränset relativt nytt också. 
Nu ska jag bara öva på att linda lite bättre, detta är första gången jag lindar på långt över ett år. Men i alla fall, hans outfit var snyggast idag! 

Och inte nog med allt detta, träningen gick superbra! Jag började med att skritta på långa tyglar i ca 20 minuter och började sedan att söka kontakt med honom, det tog ett tag men ca15 minuter senare tog han kontakt och sökte sig till lång och låg-formen utan att jag behövde göra så mycket alls. Annars brukar han vara lite stretig och vill gärna ta tag i bettet och då bli stark. Sen travade vi och han behöll en bra form hela tiden. Jag testade ingen galopp idag eftersom att vi inte har kunnat träna den något efter vilan och jag ville behålla den positiva känslan som vi fick.

Går han så bra som idag på dressyren om en vecka så kommer vi att klara det galant! Jag håller tummarna för att detta ska hålla i sig helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Under 10 minus börjar vi nog fundera, och tror att det kan vara halt, men skritt funkar nog. =)

    SvaraRadera