måndag 13 februari 2012

Utvärdering av LD:3

63,9%, 115 av 180 poäng. Det blev sexor och sjuor på allt förutom på hästens framåtbjudning, form och förtroende under det allmänna intrycket, där fick vi bara en femma. Men jag förstår i alla fall varför, formen är något vi måste öva på och när vi börjar att träna med honom fören tränare så kommer vi att lägga nr ganska mycket träning på det igen. Men det går lite i vågor med formen, ibland sänker och länger han medan  under vissa dagar går det inte alls.

I kommentaren står det "Nogrann uppvisning. Han är ngt hög och kort i sin form. Ser att Du jobbat sen sist :)" Så ja, det där med formen alltså..

I övrig är jag nöjd, mitt mål var att komma över 60% och det lyckades vi med! Nästa dressyrtävling är i slutet av mars och lite beroende på hur långt vi har kommit i träningen så ska jag nog testa att rida en LC. Sen är frågan om man skulle ha en LD i så fall som "uppvärmning"? Sen är det ju kul att kunna jämföra samma program med det jag red igår för att se om det har blivit någon förbättring. Det tål att tänkas på! Men som sagt, det beror på hur långt vi kommit i träningen!

1 kommentar:

  1. Grattis! Ingen som filmar när du tävlar honom? Hade vart så kul att se film från träning/tävling :) kram emma

    SvaraRadera