tisdag 21 februari 2012

Usch vilken dag!

Igår var det typ oväder på kvällen, det blåste och snöade och så var det dimmigt! När jag gick ut för att ta in hästarna så ville de inte komma in(vi hade precis öppnat den nya balen i hagen), Sivan stod och åt och Donatello stod längst ner i hagen och vägrade komma när jag ropade... Det tog ca tio minuter att bara få in dem i stallet. Sen var jag tvungen att använda svettskrapan på båda två och torka båda med handdukar, sen fick de på sig varsitt täcke, stackarna! Det tog nog i alla fall 20 minuter.

Sen tog mockningen längre tid då nästan allt var blött och fodret tog något längre tid också pga av olika anledningar. Jag var i stallet i en timma istället för i den kvart som det brukar ta att fixa stallet på kvällen.

Så jag kom i säng ganska sent och idag börjar jag vid åtta, jag har verkligen ingen lust! Idag orkar jag inte med teatern och det är det enda vi kommer att göra idag. Från 08.00 till 16.15 :C

22:03
Hur gick det nu då?
Ja, dagen slutade med att jag blev utskälld av teaterläraren typ... Kul! 

1 kommentar:

  1. Fy! Du, jag tänkte kolla en grej med dig :) Vad är det för sadel du har på D? Jag letar ny dressyrsadel och tyckte att din såg ut som en wintec? Jag kanske har fel ;)

    SvaraRadera