söndag 26 februari 2012

Hoppas att vinterpälsen försvinner snart!

Bilden är från i fredags, då tog vi galopprundan för att det brukar ligga fällda småbjörkar vid sidorna som mankan lägga över skogsvägen som hinder, vilket jag gjorde. Eller ja, det blev bara ett litet hinder, men Donatello tyckte att det var fantastiskt roligt att få hoppa lite. Det gick ganska lugnt och fint när vi travhoppade och landade i galopp efter hindret. När jag fattade galopp innan hindret så drock det iväg i en väldans fart. På tävlingen nästa vecka så kommer det att gå snabbt!

Jag hoppas att vinterpälsen försvinner snabbt nu, han blir så himla svettig under ridpassen som det ser ut nu. Han började fälla för några dagar sedan, så det är på gång! Dock måste jag åka till Hööks och köpa en ny ryktsten, min från förra året är ca 3x3 cm.

Nu ska jag till Universeum med lillkusinen, mamma och Ellen! Jag har inte varit där sen jag var liten, så det ska bli kul! Får rida ikväll när jag kommer hem istället!

1 kommentar:

  1. Ett tips! Köp en sån där metall-vattenskrapa som ser ut som en ögla, ska vara taggar på ena sidan. Sjukt bra när dom fäller! Kan inte leva utan den ;)
    Den här finns på hööks:
    http://www.hooks.se/product.aspx?productid=700310&deptid=102&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

    SvaraRadera