lördag 25 februari 2012

Putsning av nästan allt läder

Igår kväll putsade jag och Ellen träns och hjälptyglar, mm. det tog oss 3 timmar och 15 minuter! Totalt var det åtta träns, en gramantygel, en martingal, ett stort antal tyglar, en lädergrimma, ett pannband, en lös nosgrimma och diverse lösa delar som ingen vet vad det hör till.

Insåg då också att vi totalt har tio träns till två hästar... Varav två är helt oanvända(jag ska använda mitt nya idag), det känns fruktansvärt onödigt, så vi ska nog försöka att göra oss av med en del snarast! Vi har ingen plats att ha grejerna på.

Men nu är allt rent och snyggt i alla fall! Idag ska vi putsa rent sadlar och övrigt läder, sen ska vi också städa upp lite i stallet och sadelkammaren. Det blir också en del mockning i hagen nu när snön är borta(det är knappt någon snö kvar alls och jag älskar det!).

Mycket jobb idag alltså! Men först ska jag ut och rida, så det får vänta lite!

1 kommentar:

  1. Åh jag måste oxå smörja, det är roligast när man är fler som gör det :) btw är du nöjd med wintec sadeln? Funderar på att köpa en sån begagnad.. är det den vanliga el isabellen? :)

    SvaraRadera