söndag 19 februari 2012

Ny kategori! Kost och Träning

Det känns som att jag behöver en kategori för att hålla koll på min egna träning, alltså då jag inte tränar från hästryggen. Jag tar även med kost i den här kategorin, det kanske blir lite recept och sådant? Jag får se!

Idag var jag i alla fall på Friskis och Svettis och tränade för första gången på ganska länge då jag inte riktigt har varit helt frisk. Jag trodde att jag hade tappat en hel del, men det var inte alls så farligt faktiskt. Jag var där när det öppnade och på max tio minuter blev alla löpband upptagna så jag kunde inte springa så länge som jag hade tänkt. Jag började med att gå i ca 5 minuter och sprang sedan i 15 minuter, totalt förbrände jag 155 kalorier. Sen körde jag lite maskiner, mest mage, rygg och armar och avslutade med att springa bort 100 kalorier till på tio minuter.

Jag är nöjd över dagens träning, nu ska jag bara ta mig tid att träna där också och inte bara med hästen. Men det ska nog inte vara någon fara!

PS. Snart börjar ponnyakuten! DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar