onsdag 29 februari 2012

Vad ska jag bli?


Min plan är att söka till högskolan inom två år och då antingen till Polishögskolan eller till någon utbildning inom Sveriges lantbruksuniversitet och då har jag väl först och främst tänkt mig någon utav dessa utbildningar: Hippolog, Etologi och djurskydd eller djurskötare. För att bli djurskötare så behöver man nästan bara MVG från gymnasiet, så det kanske jag får välja bort, men det skadar ju inte att söka dit. Sen för att gå det och hippolog så måste jag läsa Nk B på komvux först och för att läsa Etologi och djurskydd så måste jag först gå ett tekniskt basår.

Polishögskolan kan jag söka till nu utan att läsa upp eller läsa till några betyg, så det funderar jag på. Ska till simhallen nu på onsdag tror jag och kolla om jag kan få en underskrift på simkunnighet och sådant som behövs. Det verkar inte så himla svårt, ska simma 150 meter bröstsim, 25 meter ryggsim utan armtag, hämta en dock från 1,5 meters djup genom dykning från vattenytan och sedan bogsera dockan 10 meterSen så är det ju en rad av andra test också, men det kommer senare i så fall.

Bilden är från när jag gick på Real och vi var på polisrytteriet i Göteborg på studiebesök. Om jag utbildar mig till polis så är det mitt mål att bli ridande polis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar