fredag 7 december 2012

-20 grader?!

Jag har hört att det ska bli riktigt kallt ikväll och jag ska iväg med Donatello och träna. Vägen upp till ridskolan är ganska brant, eller den känns brant nu när det är skitmycket snö ute och när man har ett stort tungt släp bakom bilen. Min tanke var i alla fall att ställa transporten nedanför backarna och rida fram och tillbaka till lektionen. Jag såg inte riktigt fram emot det då jag inte vet om mina handskar och skor klara att hålla mina händer och fötter varma så länge.

Men idag hade jag tur! Pappa kom precis hem från jobbet och sa att han kunde köra mig dit då han ändå skulle åka åt det hållet nu ikväll. Jag vågar inte köra upp för backarna för att jag inte har kört speciellt mycket i snö med släp, men jag tror att jag vågar lita på att pappa klarar av att köra oss ända fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar