torsdag 6 december 2012

Sadistiska tandläkare...

Jag har haft tandställning i drygt två och ett halvt år nu och utan att veta när så har jag väntat på en operation av käken. I somras fick jag veta att jag hade missat min operationstid och att jag var oansvarig som missat det minsann inte finns så många tider tillgängliga för att göra detta ingreppet. Men det är ju inte så konstigt att man missar den när de glömmer att meddela mig om att jag har fått en tid, med andra ord så var det deras fel och inte mitt. De ringde inte ens och frågade vart jag var när jag missade kontrolltiden inför operationen en vecka innan den skulle äga rum(kontrolltiden hade de också glömt att meddela om...)

Nu är det äntligen satt ett datum för operationen och den kommer att bli av den 6/2 nästa år, alltså om exakt två månader! Någon som är sugen på att rida under ca en vecka då? Jag kommer att ha lite svårt att hålla igång honom då jag inte kommer att få anstränga mig efteråt..

Igår fick jag reda på att tänderna är i fel läge då jag har haft tandställningen för länge, så då var de tvungna att spänna om den och nu sitter jag här och äter soppa som vi precis var och köpte. Har knappt kunnat äta idag på grund av att jag har ont i varenda tand. Chokladen i dagens lucka från julkalendern slank dock ner haha!

Jag tror att man måste vara lite sadistisk för att kunna klara av att vara tandläkare och orsaka så mycket smärta hos folk...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar