onsdag 12 december 2012

Härligt ridpass

Klippte honom igår och hoppas att hjärtat inte syns när jag har allroundschabraken på.

Jag tog transporten och körde iväg oss till manegen, där var vi  ensamma nästan hela tiden. Jag övade minnet lite genom att lära mig ett nytt dressyrprogram under framridningen i skritt. Det blev LA:3 för att det var det första jag hittade som rids på en lång bana och jag ville kunna använda hela manegen. Men jag insåg att det skulle bli lite för svårt att öva på det i alla gångarter då det bland annat innehåller förvänd galopp och ökad galopp. Testade i och för sig att rida cerpentinerna i galopp men det var för svårt både för Donatello och mig, så vi sket i det.

Istället körde vi igenom programmet i skritt, trav och galopp på de ställen där jag visste att vi skulle kunna klara av det och då gick det ganska bra. Minnet är i alla fall en färskvara och man måste öva för att hålla det i trim! Nu vet ni det.

Till sist övade vi en del på fattningar från skritt och han fattade galoppen(höhö), sen gjorde jag några framdelsvändningar och bakdelsvändningar och han börjar förstå de olika hjälperna riktigt bra nu utan att blanda ihop allt! Sen kan det ju vara så att jag har lärt mig lite jag också och blivit tydligare. Vi har väl lärt oss tillsammans! Sen har vi ju gjort det förut en hel del men det var så längesedan att vi nästan har fått börja om på nytt. Nästan. Supernöjd i alla fall! På fredag åker vi till Ullared och då ska det köpas grejer. Förhoppningsvis lite kul grejer och inte bara nödvändigheter. Godnatt på er! 12-12-12

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar