söndag 23 december 2012

Hobbit

Idag hade jag och Madde bestämt oss för att se Hobbit på bio och självklart tog vi på oss våra ziperaller. Bästa bioklädseln någonsin! Man slipper allt vad tighta jeans och obekväma tröjor heter och man får det istället oerhört bekvämt!

Filmen var som väntat väldigt bra men jag tyckte att det kändes som om den var gjord för att se i 3D. Vi såg den vanliga versionen då ingen av oss är speciellt för 3D men det gick ändå. Men man såg att vissa scener var anpassade för att få coola effekter, till exempel när kameran dök ner i grottor och så vidare. En annan sak som jag funderar över är varför Bilbo hittade ringen som ung i den här filmen och som gammal i Sagan om ringen. Bilboversionen stämmer bättre om jag inte minns helt fel från böckerna..

Annars var det hela en mycket bra film och det var så fint att bara få sitta där och njuta av nya scener ur denna fantastiska värld. Jag har saknat Fylke och Gandalf och allt annat som har med Tolkiens värld att göra! Den bruna trollkarlen var förresten fantastisk! Se filmen och framförallt läs boken och böckerna om ni inte redan gjort det! Annars kan det vara en idé att läsa dem igen. Nu ska jag sova, Jack sitter här och gnäller över att han vill gå och lägga sig också, så det är väl dags nu. Godnatt på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar