lördag 29 december 2012

Femminutersknopparna

Det finns inte ett torrt täcke att lägga på Donatello, när jag tog in honom för en ridtur vid tolvtiden så frös han så att han skakade. Då hade han ändå bara varit ute knappt tre timmar.. Så han har fått stå inne från det att vi kom hem från ridturen med stalltäcket på, skittråkigt för honom men han slipper i alla fall att frysa! Jag hängde upp täcket på handdukstorken i sadelkammaren, men när jag kände på det för en timma sedan så var det fortfarande blött. Reservtäcket som borde vara torrt hängde i stallet och där torkar det inget vidare, hade jag vetat att det var blött så anade jag hängt in det för längesen, men det var inte jag som använde det sist så det har inte blivit att jag ens har tänkt tanken att det skulle kunna vara blöt...

Ridturen gick bra, han kändes jättekonstig i början men det var inte på ett dåligt sätt. Snarare kändes det som att han var mycket mer med och känsligare för både förhållande och framåtdrivande hjälper, så det var väl positivt!

Idag har jag även hunnit med att inhandla mat och dryck inför nyår tillsammans med Jossan. Det var kaos på systemet, inga parkeringar, köer till kassorna genom hela butiken och fullt med folk! Men jag överlevde! När jag kom hem gick jag ut och pysslade lite med Donatello så att han inte skulle dö av tristess. Jag gjorde till exempel dessa knoppar på dryga fem minuter haha! Har aldrig sett något så fult. Speciellt nu när jag varken har ryckt eller klippt manen på skitlänge. Jag har inte heller brytt mig om att pipa speciellt noga med klippmaskinen under manen som ni kanske ser. Aja, nästa tävling är inte förrän nästa år, så jag har väl tid! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar