lördag 1 december 2012

Hästjävel, du är dyr...

Nu har han gått och tappat en sko! Tror han verkligen att julklappsmånaden är den månaden då jag har som mest pengar? Nej, julklappar ska köpas, det ska betalas hemma, det ska sparas undan pengar till framtiden och så vidare. Det blir väl bara att försöka leta upp en hovslagare på måndag. Krångligt blir det, vår hovslagare är nämligen mammaledig nu så vi får väl se vad vi kan leta fram för någon nu.

Jag var i alla fall i manegen idag, där är det ju mjukt underlag och då klarar han att gå utan en sko ett tag i alla fall. Jag gjorde först lite galoppövningar som jag lärt mig på dressyrträningarna och sen red jag igenom LB:1 en gång. Eller så som jag tror att det var, vet inte riktigt om jag kom ihåg allt.

Det mesta gick bra men jag kände direkt vad jag behöver träna på, något som jag inte har lagt jättestor vikt vid förut. Rida rakt utan att rida på fyrkantsspåret med väggen som hjälp. Han blev jättevinglig när vi red rätt upp, snett igenom och på de raka partierna i cerpentinerna. Eller kanske inte vingligare än vanligt, men jag tror att jag inte längre behöver vara så fokuserad på att få honom att gå i rätt form. Formen börjar komma ganska naturligt nu, i alla fall i skritten och traven(och mer och mer i galoppen) så då kan jag fokusera på andra detaljer så som att få till bra ridvägar.

1 kommentar: