fredag 7 december 2012

Dagens dressyrträning

Jamen en bild från förra vintern

Precis innan jag skulle ut till stallet för att ta in Donatello så läste jag på ridskolans facebookgrupp att man kunde välja att rida barbacka i dressyrspecialen om man ville. Jag tänkte att för det första blir det varmare att rida barbacka och för det andra så blir lektionen lite mer spännande så. Dessutom så är det ju ett jättebra sätt att öva sitsen på. Men jag måste säga att jag tycker att min balans är ganska bra, den är nästan bättre utan sadel, man kommer närmare hästen och känner rörelserna bättre. 

Vi var bara tre i gruppen idag då det var två som inte kom. Även om fem stycken inte är så många så tycker jag att det är roligare ju mindre man är. Bara för att man får mer hjälp av ridläraren då, samtidigt får man mer fokus på sig än om man är fler och då måste man vara koncentrerad hela tiden. Inte för att jag inte koncentrerar mig eller slutar jobba bara för att man inte har något fokus på sig, men ja, ni fattar. Hoppas jag.

Vi jobbade mer cerpentiner och tiometersvolter i skritt och trav och sen avslutade vi med en galoppövning. Det jag märkte att jag hade svårt med idag var att sätta ord på mina tankar, jag visste precis hur man skulle göra , vad felet var eller svaret på andra frågor som jag fick men jag fick inte fram orden. Jag hatar när man får tunghäfta.

Aja, han kändes fin och inte alls så stel som jag trodde. Jag har inte ridit på tre(!) dagar på grund av att han tappade skon på hoven där han har en lång spricka, men idag var hovslagaren här och fixade det. Nu kan jag brodda och imorgon blir det nog en uteritt med snögalopp hoppas jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar