söndag 21 april 2013

Debut på LD -10

Efter första rundan stod han och vilade i solen

Idag har vi varit iväg på hopptävling hela förmiddagen. Vi började lite lätt på 60 cm clear round, han var piggare än någonsin och det gick ganska fort men vi kom runt felfritt. Jag hade kanske kunnat samla ihop honom lite bättre, men jag ville inte krångla så mycket så jag lät honom springa på så länge jag kände att jag hade kontroll. Han lyssnade ju trots allt på vart jag ville ha honom. Rosett på det i alla fall!

Sen var det dags för debut på 80 cm! Det har vi bara hoppat på träningar förut, men jag kände att om vi klarar det där så kan vi väl göra samma sak på ett annat ställe. Sen var ju banan väldigt kort också, endast sex stycken hinder + 3 stycken "omhoppningshinder" så han orkade utan problem. På träningarna hoppar vi runt 12-14 hinder när vi hoppar banor. Vi fick i alla fall bara ett nedslag, så 4 fel totalt. Det är jag supernöjd med! Jag behöver dock tänka lite mer på att försöka att få med mig honom bättre i svängarna. Måste få med bogen bättre, annars är jag nöjd, nedslaget kommer jag inte ihåg vad det berodde på. Jag var för koncentrerad på nästa hinder för att tänka på det.

Donatello tog direkt chansen att rulla sig när han kom hem, flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar