tisdag 16 april 2013

Planering inför de fysiska testerna för att bli polis!

Vecka 21 börjar de fysiska proven inför polishögskolan och då gäller det att ha styrka, kondition och smidighet. Jag vet dock först vecka 18 om jag går vidare så att jag får göra testerna. Styrkeprovet är nog inga problem, värre är det med Harres och Coopers test, de måste jag träna mer inför. Min kost kommer jag inte att ändra nämnvärt på mer än att jag behöver minska på sötsakerna. Helst endast godis och liknande på lördagar, men inget måste!
Här är testerna som ska grejas!

Harres test:
Här gäller det att vara snabb, smidig och ha bra koordination! Man har 16 sekunder på sig att göra en kullerbytta, hoppa och krypa under tre hinder på 80 cm och mellan varje hinder ska man runda en stolpe(läs mer på polisens hemsida för en mer exakt förklaring)

Styrkeprov:
Lyfta och släpa en docka på 77 kilo 15 meter.

Coopers test:
Springa 2000 meter på 10.15 minuter
Detta är en träningsplanering utöver vardagsridning(alltså inte hopp- och dressyrträningar för tränare och långa distanssträckor där styrka och uthållighet sätts på prov) och vardagsmotion(så som att cykla till jobbet t.ex.)

Vecka 16

Måndag: Gympa - medelpass 60 minuter
Tisdag: Hundpromenad i ca 20 minuter, cykla fram och tillbaka till manegen
Onsdag: Hundpromenad - 50 minuter, cirkelpass - 60 minuter
Torsdag: Dressyrträning
Fredag: Styrka och smidighet, testa Harres test
Lördag: Springa 2000 meter utöver uppvärmning och nedvarvning
Söndag: Hopptävling två klasser, hundpromenad 30 minuter
Veckomål: Ha kommit igång med träningen och börjat att cykla/gå fram och tillbaka till jobbet. Springa 2000 meter.(Jag har alltså så dålig kondition så att jag inte ens vet om jag klarar att springa hela sträckan. Upp till bevis!) Klara Harres test på max 25 sekunder

Vecka 17

Måndag: Gympa - medelpass 60 minuter
Tisdag: Hundpromenad i blandad terräng- 60 minuter, styrka
Onsdag: Hoppträning - 60 minuter
Torsdag: Vila(om jag jobbar, annars uteritt i 120 minuter)
Fredag: Jogga i kuperad terräng - ca 30 minuter
Lördag: Göteborgs Horse Show! På med en stegräknare och gå massor på mässan!
Söndag: Springa 2000 meter på max 16 minuter
Veckomål: Klara att springa 2000 meter på max 16 minuter, om kortare tid så är det bara ett +, klara Harres test på max 22 sekunder


Vecka 18
Mer träningsupplägg är på gång!
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Veckomål: Springa 2000 meter på max 14 minuter, klara Harres test på max 20 sekunder

Vecka 19
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Veckomål: Springa 2000 meter på max 12 minuter, klara Harres test på max 18 sekunder


Vecka 20 
Måndag:
Tisdag:
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:
Veckomål: Springa 2000 meter på max 10 minuter, Klara Harres test på max 15 sekunder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar