lördag 20 april 2013

Skithäst...

...bokstavligt talat! Trots mitt rungande "NEJ!" så titta han bara lite på mig, fortsatte att gå runt en stund och la sig sedan ner. Just där det var som geggigast.. Inte nog med det, efter att han rest på sig så gick han runt ett varv till och la sig ner på andra sidan och riktigt gnuggade in leran i pälsen. Skithäst är befogat att kalla honom! 

Nu ska jag ställa mig och försöka få honom ren och sen blir det en lång tur med vagnen. Imorgon är det hopptävling och vi ska starta våran första "riktiga tävling", alltså inte clear round utan en LD på klubbtävlingen. Som tur är så är den sänkt med 10 cm, så det blir bara 80 cm höga hinder.. Det har vi hoppat felfritt på träningar, men det behöver ju inte betyda att vi klarar det med lite press på oss. Men å andra sidan så gör vi bara det för att det är en kul grej, så det spelar inte så himla stor roll, så länge vi kommer runt utan att ha rivit varenda hinder så är jag nöjd ;) Sen startar vi en CR på 60 cm också innan LD-klassen. Håll tummarna för oss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar