söndag 7 april 2013

Mycket intressant och lärorik dag

Idag var jag, mamma och Ellen och kollade när Ebbareds hästsällskap anordnade en clinic med lastträning. Det var väldigt lärorikt och kul att titta på! Pratade med hon som höll i det och frågade om jag inte kunde träna för henne någon gång med Donatello. Jag skulle jättegärna vilja lära mig mer om natural horsemanship och hon verkade som en väldigt vettig mäniska. Så jag ska höra av mig till henne om ett tag för att boka in en träning. Tänkte dock vänta tills det blir liite varmare ute då hon bara har paddock och inget ridhus. Vill gärna inte träna i spöregn. Ska bli kul i vilket fall!

Övning som gick ut på att "bara" gå över.

Efter lastträningen blev det fika och sen ut till stallet igen. Jag skulle få rida unghäst igen för första gången på flera år! Det var jätteroligt och ganska spännande, även väldigt lärorikt. Och sen så var det ju såklart stor skillnad om man jämför med trygga, lugna Donatello här hemma! Mycket beröm till henne så fort hon gjorde rätt och en säkerhetsrem till mig så att jag kunde hålla mig kvar. Den behövdes aldrig, men som sagt, det var en säkerhet att hålla i sig i den under hela ritten! Kul var det i alla fall! Nu ska jag rida ut en sväng i det fina vädret med Donatello och ikväll ska jag ta mig i kragen och fixa bloggdesignen, om bara den stationära datorn vill fungera!

Unghästridning, hon skötte sig fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar