torsdag 18 april 2013

Sjuklig träningsvärk!

Igår var jag på ett cirkelpass och under andra varvet så fick alla som ville vara med i en minitävling. Det gick ut på att stå i plankan så länge som möjligt. Alltså på armbågar och tår och med kroppen i en rät linje, ingen svankrygg och ingen putande rumpa. De tio bästa skulle få pris och det var väl knappt 20 som var med. Två minuter skulle alla tydligen klara, annars var man otränad... Vid 1.30 trodde jag att jag skulle dö, men jag ville inte lägga mig före 2 minuter! Vid två minuter såg jag ingen annan som hade lagt sig och man vill ju inte vara först med att förlora, inte heller bland de första. Så jag stod kvar. Vid 3.20 såg jag att några hade lagt sig men jag hade inte riktigt koll på hur många vi var kvar och jag ville helst vara bland de tio bästa, men vid 4.06 så orkade jag inte mer efter att ha stått och skakat i hela kroppen i över en minut.

Efter detta kunde jag inte ta mig upp, det enda jag kunde var att rulla från mage till rygg och tvärt om. I morses när klockan ringde så vaknade jag på rygg och kunde inte sätta mig upp, jag fick RULLA ur sängen. Fy fan rent ut sagt vad det kändes i magen idag på dressyrträningen!

Jag kom i alla fall på delad sjätteplats igår och är grymt nöjd över det då jag inte riktigt har kommit igång med träningen efter operationen. Det var två som m på delad förstaplats då tävlingen bröts vid sex minuter, starkt jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar