söndag 24 juni 2012

Dagens uteritt

Vi hade tur med vädret, det kom inte en enda "himlen öppnar sig plötsligt-skur" under hela ridturen även om det var lite regn då och då. Det blev väldigt mycket galopp i uppförsbackar och mycket virvlande på skogsstigarna. Donatello tyckte att det var väldigt skoj att försöka hinna ikapp Sivan under galopperna och Sivan(som är gaaanska tävlingsinriktad) tyckte absolut inte om när han kom före henne!

Nu ska jag gå och lägga mig, börjar 07.00 imorgon, så det är väl bästa att få lite sömn innan dess. Imorgon blir det även en sväng förbi Hööks för att köpa flughuvor till hästarna då Sivans är för liten och han har haft grimma +flugpannband på sig i hagen men får skav från grimman. Hoppas på att kunna köpa den här till honom.

2 kommentarer:

  1. Haha gud nu känner jag mig jättedum som håller på å vet mest hela tiden :/! Men måste bara skriva att jag hade en sån på D och han drog bara av sig den :( fick klippa av skydden för öronen men hjälpe inte mkt :/ luggen är för stor ;)
    Jag har denna på Pilen och han får inte skav:
    http://www.hooks.se/product.aspx?productid=430250&deptid=93&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

    och denna:

    http://www.hooks.se/product.aspx?productid=430095&deptid=93&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

    om man byter lite då och då så brukar det ju funka :D

    hoppas inte att du blir för trött på mig ;) haha kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ingen fara! Dock lästa jag din kommentar lite försent.. Den sitter redan på honom(eller ja, förhoppningsvis så sitter den väl kvar...) Får se imorgon hur det har fungerat och hoppas på det bästa! Kanske kan sy in den lite eventuellt, ska kolla hur noggrannare på hur den är sydd imorgon (:

      Men tack för tipset! ^^

      Radera