lördag 30 juni 2012

Gekås, Ullared

Igår var jag, Therese och Sakarias i Ullared och köpte massor av fina saker! Nu behöver jag inte köpa nya hästgrejer på väldigt länge! De senaste två veckorna så ha jag och Ellen tillsammans köpt hästrelaterade grejer för drygt 3000 kronor, mer eller mindre behövliga saker... Nu får det räcka! Här är i alla fall grejerna jag köpte, glömde fota regntäcket, men det var ett vanligt lila ofodrat för 200 kronor.

 Min nya tävlingsoutfit till nästa hopptävling blir denna! Schabraket kostade 140 kronor och bootsen från märket Catago kostade 60 kronor. Hoppspöet är från Hööks, men jag ville bara visa hur fint det matchade!

 Ett rundsytt brunt träns för 250 kronor, det verkar vara en helt okej kvalitet på det än så länge, pannbandet var något kort men det fungerade fint ändå. Tyglarna har en gummiklädd insida och läder på utsidan, väldigt sköna! Dressyrspöet(heter det förresten spöet eller spöt?) kostade 30 kronor.

 Två DVD-filmer, Klara kostade 80 kronor och den köpte jag mest för att jag älskade böckerna när jag var liten. Lucky Luke-boxen kostade 100 kronor och den ska jag börja kolla på ikväll hade jag tänkt! Johnny Cash-boxen innehållande 3 skivor kostade endast 45 kronor och Country Western-boxen innehållande 10 skivor kostade 30 kronor, den köpte jag mest på skoj och jag tvivlar på att den är bra...

 En ridskjorta, behöver strykas, för 150 kronor och ett par tävlingshandskar för 50 kronor.

 Gråa ridbyxor, helskodda i svart skinn köptes för 200 kronor och jag hoppas verkligen att de inte går sönder efter några gångers användning! Vi får se! En t-shirt från Mountain horse med coolt tryck köptes också, den kostade 100 kronor.

Jag hittade världens mysigaste stickade tröja för endast 170 kronor, har inte bestämt mig än om det ska bli en stalltröja eller en som jag använder till vardags. Sen köpte jag två par stövelstrumpor med tryck på för 50 kronor tillsammans.

Till sist så köpte jag en tunn tröja med fransar och ett par blommiga shorts, de kostade 90 kronor styck. Det som sticker upp i sidorna på shortsen ska klippas bort, det är för upphängning skulle jag tro, men de är sydda på något skumt sätt så att de inte stannar om man viker ner dem. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskade också klara-böckerna när jag var liten, dock tycker jag filmen är så otroligt dålig att man blir arg av att se den :( Haha.

    SvaraRadera