tisdag 19 juni 2012

Jack

Tänkte göra en liten kort presentation av Jack här då jag inte, vad jag kan komma ihåg, har gjort det innan. Om nästan exakt en månad fyller han fem år, den 16 juli och han har bott hos oss sedan han var elva veckor. Vi köpte honom uppe i dalarna, det var ca 40 mil bort, men vad gör man inte för en sådan här sötsak som Jack?! Totalt har vi varit med på en inofficiell utställning och det gick inte så värst bra, han är lite för mesig och var livrädd för dommaren. Dessutom var han ganska smal vid det tillfället då han hade en period då han var väldigt kräsen. Till råga på allt så hade han fått stora röda utslag på ena sidan kvällen innan, troligen på grund av brännässlor, så som sagt, uställningen gick sådär. Men vi ska kanske försöka igen nu i Juli!

På tal om hundar så funderar jag på att utbilda mig till hundmassör, jag har nästan säkert bestämt mig för att gå introduktionsutbildningen nu i höst i alla fall. Jag tänker att det kan vara ett roligt yrke att göra vid sidan om. Mitt mål är att bli ridande polis, men det kommer att ta ett tag så detta kanske vore en bra grej så länge. Men vi får se, inget är bestämt än!

Här har ni lite kort fakta om Jack, eller ska jag säga Svarte-Petter som det står i hundregistret... 
Hund: S54471/2007 Svarte-Petter 
Ras: chinese crested dog 
Kön: H 
Färg: Svart 
Födelsedatum: 2007-07-16 
Chip-nr: 752098100366309 
Far: S49289/2000 Viktorpet's Aeneas 
Mor: S60803/2003 Belshaw's Chelsea Dreams 

Detta är en av de första bilderna vi såg på honom, vet inte hur gammal han är där, men inte mer än 10 veckor i alla fall.

Skulle tippa på att detta är första gången vi badar honom, han var inte allt för glad.

Här är han nästan ett år.

Ca två år med sitt blingblingkoppel. Det har inte används många gånger.

I maj 2009

På sommarpromenad för någon vecka sedan

Bilden är tagen på promenaden idag, han ville inte riktigt vara med på kort men en tungbild fick jag i alla fall.

Här sitter vi och har picknick i parken med ett par vänner, Jack brydde sig inte så mycket om dem och fokuserade på sin bränna istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar