lördag 2 juni 2012

Hoppning i hagen

Nu när det ändå inte finns något bete kvar i hagen så kan jag lika gärna passa på att rida där. Ställde upp två hinder och tog några språng fram och tillbaka, sen hoppade jag även på volt åt båda hållen med de båda hindren inkluderade. Det gick helt okej, han rev bara två gånger och det var i princip mitt fel. Första gången var på första hindret då han bara drog iväg och jag tog tag i honom för att få stopp, stoppet blev några meter före och sen red vi på igen och då fick han ingen kraft. Andra gången var i slutet och då var det troligen för att han var trött.

Det jag behöver öva på är att få avhoppet på ett lagom avstånd till hindret men utan att störa honom för mycket. Men den här gången tänkte jag i alla fall på att försöka hålla ihop honom och inte släppa skänklarna precis före, över och precis efter hindret.

Aja, kul var det i alla fall och det håller nog Donatello med mig om, för han var supertaggad redan när han såg att jag började plocka fram bommarna! Jag tror att jag mätte till att vi hoppade 85 ca i slutet, så det var riktigt bra jobbat för att vara oss och för att vara i en hage! Dock tror jag inte att vi ska hoppa mer än 70 cm på clear rounden som är den 10/6, han orkar nog tyvärr inte LD -5cm då det blir en hel bana på 85 och inte bara några enstaka hinder. Men 70 cm blir en bra höjd tror jag! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar