lördag 16 juni 2012

Hundar på promenad

Igår bestämde jag och Therese oss för att gå ut och gå ut och gå en runda, jag tog med mig Jack och sen lånade vi med oss Majsan också. Vi var ute i drygt en och en halv timma och efter den promenaden, en ridtur och jobb hela dagen så somnade jag så fort jag la mig i sängen! Vi gick mycket i skogen i backar och annan terräng, vi ett tillfälle var det en bäck på ena sidan av stigen och den rann även något över stigen. Jack var jätteförsiktig och ville inte alls bli blöt, så han tvekade länge och gick/hoppade försiktigt över. Majsan där emot gillar vatten lite mer och bestämmer sig för att kliva rakt i lerbäcken på sidan av stigen, hon blev smutsig upp till magen. Vid tillfällen som detta så jag ganska glad att jag har en naken hund som är rädd för vatten och smuts!

Jack brukar vara lite rädd för Majsan, men idag gick det riktigt bra! Men han gick inte så mycket närmare än vad han är på bilden, men det är väl kanske förståeligt då hon är typ mer än fem gånger så stor som honom. Och på tal om hundar så har jag en idé om vad jag eventuellt ska göra i höst om jag inte pluggar då, menmer om det en annan gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar