tisdag 5 juni 2012

Vad är väl en bal på slottet..

Igår var jag på bal och här ser ni oss på väg in till Grand. Jag hade en trevlig kväll med god mat och dryck och såklart ett himla fint sällskap. Fast sen kan jag tycka att det hela var ganska överdrivet, eller snarare överskattat. Jag hade inte betalat så mycket pengar för att göra om det, men jag ångrar inte att jag gick!

Jag förstår mig inte på de som betalar så sjukt mycket för allt som ska fixas inför balen. Som att betala flera tusen för en klänning som de aldrig mer kommer kunna ha, minst en tusen kronor för hår och smink, skor för flera hundra, limousin, smycken och så vidare. Sen är det ju klart att det blir fint när man betalar mycket pengar, men det blir minst lika fint om man fixar lite själv med tex smink och hår.

Mitt gick på ett ungefär på 2360 kronor
Klänning: 1000 kronor
Skor: 350 kronor
Örhänge: 130 kronor
Ring: hittade den hemma
Armband: 80 kronor
Plångbok/väska: köpt för ett bra tag sedan och från början inte tänkt till balen
Smink: det enda jag köpte nytt var foundation och ögonskugga för totalt 180 kronor
Hår/Frisyr: Ellen gjorde den, gratis.
Transport: Än så länge gratis, kanske behöver betala lite bensinpengar bara
Inträde: 620

Ganska lagom, kunde nog hittat en billigare klänning men inträdet på 620 kronor gick inte att komma ifrån. Det var i alla fall fint att alla hade klätt upp sig och var skitsnygga allihopa!

Och bara på tal om pengar och att sluta gymnasiet och sådant, jag läste i BT för några månader sedan att det folk lägger ut på bal och student tillsammans är i snitt 16000 kronor per avgångselev, det är sjukt mycket pengar! Jag vet inte ens vad jag skulle köpa mer för att komma upp i den summan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar