torsdag 7 juni 2012

Hopp och studs

(hehe, bilden....)
Idag testade jag att hoppa lite studs med honom, tre hinder med ca 3-3,5 meter mellan varje. Jag började först med att ställa igenom honom ordentligt och red mycket åttvolter och skänkelvikningar i skritt och trav innan jag började med galoppen. Jag tog en galopp i varje varv innan jag började med själva hoppen. Jag renodlade även hjälperna ordentligt så att han verkligen lyssnade på förhållningarna vilket faktiskt hjälpte en hel del. Det blev inte så rusigt igenom studsen.

Fick pappa att filma en gång, det var dock inte då det gick som bäst, utan det var självklart gången efter när han inte filmade. Då gick det super! Jag kunde reglera farten fram till kanske 2 meter före och sen ville jag inte störa mer, så han rullade på genom studsen i lagom fart utan några problem. då hade jag även höjt det sista hindret till ca 80, 85 cm. Trodde att det låg på 60 cm eller något men icke! Det gick i alla fall finfint och det var jättekul! Ser fram emot hopptävlingen!

Jag lyckas inte att ladda upp filmen just nu, men den finns att se här, kanske lyckas få upp den senare på bloggen, vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar