söndag 10 juni 2012

Tävlingen

Det blev väl halvbra bilder eftersom att det regnade och tävlingen hölls inne i ridhuset, men man ser lite av min asspexiga skjorta i alla fall! Vi rev ett hinder, så 4 fel, trodde dock att det skulle bli fler fel så.. 

Det började med att vi värmde upp lite för tidigt och alltså lite för länge, när jag började värma upp så skulle 11 stycken hoppa före på 50 och 60 cm. Sen höjdes aldrig hindren på framhoppningen förrän det var två, tre minuter kvar tills jag skulle gå till manegen. Det blev himla stressigt och han blev inte direkt lugnare.. Jag fick aldrig ner tempot så det gick ganska fort runt banan och de tre hindren på långsidan(med två språng mellan varje om jag inte minns fel) gick det lite för fort på och sen störde jag honom lite på det första så att vi rev det. 

Men han räddade ändå situationen flera gånger, speciellt när jag vände försent på sjunde hindret och inte lyckades hålla om ordentligt med ytterskänkeln. Då hoppade han ändå och klarade det fint! Sen hoppade vi åttonde hindret också, fast det var tydligen inte med i clear rounden som jag trodde haha! Aja, vi behöver öva lite mer! Om han bor kvar här till hösten så ska vi klara en 70runda snyggt och sen testa på 80 cm.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar