torsdag 21 juni 2012

Dressyrlektion 19/6

Bild från förra veckan när Ellen tränade för Jenny!


I tisdags var jag på Tokarp och tränade dressyr med Donatello. Det gick hyfsat okej, men det kunde gått ganska mycket bättre. Under uppvärmningen fokuserade jag på att han skulle gå framåt ordentligt eftersom att Jenny(vår andra dressyrtränare) tyckte att vi skulle jobba mer med framåtbjudningen nu när han håller formen någorlunda. Han är i alla fall inte en stjärnkikare under hela passet!

Sen red vi på volt och växlade mellan att spåra och rida på tre spår. Det gick helt okej, det var längesedan jag övade på att rida med tagen bakdel och jag har nog aldrig gjort det med Donatello heller vad jag kan komma ihåg. Men som sagt, det blev ett okej resultat även om det var lite trixigare i ena varvet då han gärna sköt ut bogen.

I slutet gjorde vi en galoppfattning i höger varv och den kändes jättebra! Hade inte ens gramanen till hjälp då den hängde löst. Sedan gjorde jag en i vänster varv också, den blev inte riktigt lika bra, men okej för att vara i det varvet och med tanke på att han var ganska trött vi det laget.

Lektionen får 5 av 10 poäng!

1 kommentar:

  1. Hej! Lät som en skoj lektion . Synd bara att jag missade den. Jag tror säkert att det gick bättre än vad du skriver här :) Läste även att du skulle pröva LB på någon tävling . Jag tror att det kommer att gå jättebra :) ha en trevlig sommar så ses vi till hösten kram

    SvaraRadera