tisdag 12 juni 2012

Tror att jag svalde 1000 knott!

Idag var jag ute ganska sent och red, det blir lätt så när man kommer hem vid fem och är trött efter jobbet... Planen var att träna lite galoppfattningar/avsaktningar och galopp i övrigt men usch vad jobbigt det var med alla knott! Jag gjorde en fattning, lät honom galoppera och hamnade rakt i ett knottmoln! Det slutade med att jag knep ihop ögon och mun, höll tyglarna i ena handen och den andra handen höll jag för näsan med. Det måste verkligen ha vart en syn, tur att ingen såg mig! Eller ja, det vet jag ju inte eftersom att jag blundade...

Tur att Donatello är bäst i världen och springer dit han ska! Efter det så övade vi lite "på riktigt" och utan knott och med en gramantygel så gick det faktiskt helt okej! Galopperade till och med några korta bitar i eftergift utan att han sprang iväg på raksträckan!

Sen träffade vi Therese och hon fick hoppa upp och skritta lite medan jag fick lite motion i form av en promenad, lika bra det! När vi lämnat Therese i Gånghester så gjorde vi något dumt, som jag säkert kommer att få sota för nästa dressyrpass(imorgon)... Vi galopperade fort! Inte vansinnesfort, men helt utan att tänka på någon speciell form.. Detta på plan raksträcka. Men, det var skitkul och han älskade det! Äntligen få springa lite utan att tänka så mycket, skönt och himla fint. Vår kondition är dock kass upptäckte vi efter ett tag, men skit samma, så länge vi är lyckliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar