onsdag 6 juni 2012

Spännande dag!


Idag har varit en händelserik dag, när jag vaknade hade jag en och en halv timma på mig innan jag skulle bege mig mot Göteborg. Jag bestämde mig för att hinna med en ridtur innan, det blev väldigt stressigt att hinna med bussen sen, men jag missade den inte!

Det blev en ridtur med miljöträning då sportklubben i Dalsjöfors hade anordnat ett cykellopp där jag brukar rida, de hade bland annat hängt upp ett stort rött skynke med text på. Skynket hängde "bakom" en häck, så man såg det inte för än man red in på banvallen. Jag skrittade på långa tyglar, som jag brukar göra där, och helt plötsligt är jag på väg åt ett helt annat håll än vad jag tänkt mig i full galopp. Fick stopp på honom efter 20 meter och sen fick jag hoppa av och leda honom förbi skynket. Efter det hade de ställt upp ett bord med mycket prasslande påsar och flaggande flaggor, det var något som inte heller brukar finnas på vår lugna ridtur, det var läskigt men det gick ändå att gå förbi(på tvären).

Resten av turen gick finfint och efter den så gjorde jag mig i ordning och drog till picknickfestivalen i Göteborg med en massa fina vänner. Det blev en riktigt bra dag! Imorgon jobbar jag från 07.00 till 14.00 och på fredag så tar jag STUDENTEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar