fredag 29 juni 2012

Torsdagskväll

Idag tränade Ellen Donatello för Jenny, vad jag såg så såg det bra ut.(Roligt när man glömmer att meddela att man byter schabrak i sista sekunden så att matchningen mellan häst och ryttare blir så fin!) Hann dock bara kolla de första tio minuterna då jag var tvungen att skynda mig hem och göra mig i ordning inför torsdagskvällen i Borås, självaste Loreen var ju på torget och sjöng! Vi såg inte så mycket, var inte där i tid och köade om man säger så. Men jag hade en fin kväll i alla fall.


Dålig bild, men här är han i alla fall i sin nya flugluva, stackaren.. Han ser ut som en astronaut!

Eftersom att Donatello var upptagen så tog jag med Sivan ut på en ridtur, hon är nog den mest väluppfostrade, ouppfostrade häst jag känner. Eller den renaste och mesigaste häst jag känner kanske? Hon har i alla fall lärt sig att bajsa, det gör man inte på vägen! Hon går ut i vägkanten/ner i diket. Duktigt. Men att gå långsamt är inte hennes grej, alls! Åh så sur hon var ett tag när jag inte lät henne skritta på i hennes egna takt(taktande, hoppande, mot galopp) men till slut redde vi ut det och hon gick faktiskt helt okej. Rider henne så sällan så det är lätt att känna vilka framsteg hon gör från gång till gång. Dock höll jag på att flyga av henne vid ett tillfälle. Vi galopperade upp för en lång backe i ett sommarstugeområde när en tant plötsligt hoppar fram ur sina rosenbuskar(hoppar gjorde hon förresten inte, det var hon för gammal för. Men hon reste sig i alla fall) och Sivan tvärstannar och jag flyger nästan över halsen på henne. Jag försöker sätta mig till rätta igen och tanten i fråga säger "Jag skrämde väl inte hästen hoppas jag?" Nejdå.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar