fredag 30 november 2012

Hästigt inrett sovrum?

Härligt hästigt eller fult och osmakligt?

Jag vill också ha en säng med massor av kuddar och just precis nu fick jag en idé om hur jag ska möblera om mitt rum! Nej men det jag ville komma till var egentligen att jag vill ha det lite mer hästinspirerat i mitt rum och har under kvällen letat efter påslakan, kuddar och överkast som skulle kunna passa in. I mitt rum har jag färgerna brunt och vitt på tapeter, golv och väggar och sen har jag detaljer i mysig skogsgrön. Det gröna är till exempel representerat i överkastet, taklampan och draperiet till garderoben. En vägg, golvet och taket består av vitmålade brädor och resten av väggarna har en mörkbrun tapet med träd på. Jag har inspirerats mycket av skogen och naturen. Jag hade älskat om jag kunde ha lite växter där inne, men de dör bara.. Jag vet inte vad jag gör för fel men jag har nog aldrig lyckats hålla en växt levande i mer än en månad, med undantag av kaktusar. 


Nej men jag tycker att bilden ovan visar på hur fult det kan bli med hästmotiv, jag gillade det inte alls. Det ser billigt ut och jag hatar den gröna färgen och de vita kala väggarna... Usch. Här är däremot saker som jag gärna skulle vilja addera till mitt rum! Grejerna kan ni hitta bland annat på thorstorp.se och hm.com



2 kommentarer:

  1. Tycker inte att det var fint med så mycket hästsaker som på översta bilden ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte jag heller, någon måtta får det vara på det hela! Men lagom med hästar i inredningen kan bli riktigt fint (:

      Radera