lördag 22 oktober 2011

30 dagar

2. När och varför jag började rida

Troligen en utav de första bilderna på mig och en häst. Ponnyn heter Bubba!

Förutom att jag då och då fick träffa min mosters häst(när jag var yngre än fem år skulle jag tro) så började det nog med att min mammas jobbarkompis hade en islandshäst och hennes dotter lärde mig de lättaste grunderna i ridningen, i stil med att skritta och trava med henne som ledare, hjälpa till att borsta och tränsa. Då var jag fem år och mitt tydligaste minne där ifrån var när hon lärde mig att man ska rida på höger sida av vägkanten, det är nog det enda jag kommer ihåg och att vi var ute och åkte vagn efter hästen en gång. Diza(hästen) står nu i en hage ca 1 km här ifrån och jag brukar rida förbi där ibland, hon är nu ca 31 år och hennes svarta päls är numera helt vitgrå i pannan pga ålder!

Sen började jag på Tämtas ridskola när jag var sju, där red jag i ca ett år och ett tag efter det så började jag på Tokarp i Gånghester. Jag slutade rida lektioner på Tokarp för några år sedan när jag köpte Donatello men är där ibland och tävlar och tränar.

2 kommentarer:

  1. sv: Tack!:D Han kändes hur trevlig som helst. Det var bara ökningarna som inte funkade som de skulle. =) Men annars så ^^

    SvaraRadera
  2. Hästen du sitter på heter Bubba.
    Kul att se ett så gammalt kort.

    SvaraRadera