söndag 23 oktober 2011

Botning av överskottsenergi


Vi tog en skrittrunda på knappt 20 minuter

Han har så tråkigt stackarn när han inte får komma ut och röra på sig. Nu har han till och med börjat gnaga på stolparna i hagen... Så idag tog jag ut honom på en runda och tömkörde, han var pigg men gick snällt hela vägen utan att ens hoppa till när en cykel paserade fort som f*n. Testade att trava några meter på rakt spår och då syntes det inte att han markerade på något ben, det är bara på volt som det märks. Vi är nästan säkra på att skadan inte sitter i benet utan högre upp, men vi får se imorgon när vi ringer veterinären.

Idag har jag förutom promenaden också hunnit med att avmaska honom, fixa vinterhagen och putast fönster. Igår körde jag "taxi" och pengarna jag fick från det och pengarna jag får för fönsterputsningen går direkt in på sparkontot, för jag ska har råd med att köpa ett dyonträns inom en snar framtid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar