måndag 31 oktober 2011

Longering idag igen

Longerade idag igen för att se hur han gick, det var samma som förut, varken bättre eller sämre. Imorgon vid 10.00 kommer hovslagaren för att kolla extra på hovarna och se om det är där problemet sitter, är det inte det så ska vi röntga honom..

Efter longeringen så red jag ut en bit med Sivan, vi skrittade mest runt på skogsstigar och ängar. Det var skönt att vi inte stötte på någon älg som hon och Linnea hade gjort tidigare idag! Märkte också att min rygg inte gjorde ont alls under tiden jag red. Sen jag var tvungen att sluta rida på Donatello så har min rygg börjat göra mer och mer ont, kan knappt sitta i soffan och kolla på tv utan att efter en stund behöva lägga mig ner av smärtor. Jag måste verkligen börja rida snart igen! Imorgon ringer jag en sjukgymnast och hoppas att hon kan hjälpa mig.


Sivan och hennes skötare Linnea! Ingen av dem verkar vilja vara på kort dock..


Den absolut enda bra grejen med att han inte går att rida är att han får ha kvar sin mysiga vinterpäls och slipper bli klippt.

1 kommentar:

  1. SV: Det är ett Mias schabrak som vi har designat själva. :) Vi beställde det genom våran ridsportbutik (Aubiose i Borlänge), de affärer som säljer schabrak från Mias brukar kunna ta upp beställningar och skicka efter. Annars tror jag man kan ringa till de som har Mias RS och beställa direkt. :)

    SvaraRadera