fredag 14 oktober 2011

Distansträns


Huvudlag utan nosgrimma från distansritt.nu, 430 kronor

Citat från hemsidan
"Enkelt och snyggt, passar både till hackamore och vanligt bett."

"Träns i Biothane
Läckra och Lättskötta!

Du kan välja din egen stil och lägga till eller dra ifrån delar för att göra det till det bäst anpassade tränset för din häst!

Helt justerbar: nackstycke, pannband, sidoremmar, käkrem, nosdelen, sidostycken. Nästan alla delar kan enkelt bytas ut om de går sönder.

Helt kompatibel!
Den övre delen av tränset är ett huvudlag. Lägg bara till variant på nedre del som du vill ha. Käkremmen är utformad för att ligga bakom ganaschen för att skapa ett stabilt träns.

Alla beslag är massiv mässing.
Fördelarna med SmartBridle:
- Justerbart nackstycke
- Käkrem som justeras så att den ligger kvar i sitt läge.
- Inga spännen vid ögonen
- Justerbar rund ring på baksida av nosdel.
- Avtagbar nosgrimma/nosdel för att använda tränset som ett vanligt huvudlag.
- Nosgrimman har en centrerad justering för balans.
- Mjuk Beta stoppning under Nackdel, pannband och Nosgrimma.

Biothane är plastbelagt nylon. Materialet är slitstarkt och kräver nästan ingen skötsel tvättas i vatten. Blir inte stelt i kyla och ger inte skavsår. Vill du putsa upp Biothane lite extra, använd lite vanlig sadeltvål. Formar sig efter hästen efter en tids användning.

Enkelt attt göra rent, blir som nytt i tvättmaskin med tex pad i 40 grader!

Det är detaljerna och den höga kvalitén som gör utrustningen från Running Bear så omtyckt!"


Det finns alltså flera olika sorters träns i detta materialet, men jag vill ha ett utan nosgrimma så att jag kan ha hackamoret till. Har dock inte bestämt mig för vilken färg än men det lutar mot blått. Ja alltså, mitt mål var ju denna sommaren att jag skulle rida en 50CR i distans, men det var för dyrt(ca 1000 kr allt som allt för en tävling och det ville inte mamma betala) så jag ska spara ihop pengar så att jag själv kan betala större delen av det.

Virrigt inlägg kanske, men kortfattat så vill jag ha ett sådant här träns för att använda till distanstävlingar nästa sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar