tisdag 25 oktober 2011

Mest plugg och jobb idag

Nu tar jag en paus från pluggandet och rensar ut hjärnan här lite istället! Dagen började med att jag försov mig och komm en timma sent till första lektonen(scenisk produktion som håller på i tre timmar) så jag missade genomgången, de hängde upp nytt tyg i aulan så det var väl inte så mycket jag missade direkt.. Sen gick jag till pärlaffären i stan och köpte en pärla, det har med Donatello att göra och det kommer en bild imorgon eventuellt.

Andra lektionen(tre timmar Scenisk gestaltning C) så gick det ganska bra, det var till och med kul! Jag hade lite tappat lusten under slutet av ettan och nästan hela tvåan att spela teater men nu under trean börjar det komma tillbaka. Jag och Simon spelar ett stycke ur Dario Fos "Inte alla tjuvar kommer för att stjäla".

Väl hemma igen så har jag mockat hagen(den är lerig som f*n) eftersom att vi avmaskade dom igår så är väl det lika bra tänker jag. Sen mockade jag boxen, fyllde på vatten, fixade mat till båda hästarna, kvällsmat, frukost och lunch och till sist rensade jag ur hyllan i stallgånge och drog in den i vedboden. Jag var så trött på att ha den där, inte för att vi använder stallgången(den är för liten, kan visa en bild snart på hur stallet ser ut så att ni förstår) men den var ändå i vägen! Det tog mig nog 20 minuter, minst, att få bort den och ändå passade den inte in på det nya stället.. Imorgon gör jag ved av den!


Använde en stencil igår för att få upp hans namn ovanför sadeln, men färgen flöt ut... Kan inte bestämma mig för om det kanske blev bra ändå eller om jag måste måla om?

2 kommentarer:

  1. Hmm.. Vem är det som kommenterar från min användare?? :S Mamma?? Ellen??

    SvaraRadera