måndag 17 oktober 2011

Skokräm till stövlarna


Före och Efter

Köpte skokräm idag, kostade runt femtiolappen. Det var första gången jag använde skokräm och det gick snabbt och enkelt att göra iordning stövlarna och det blev fantastiskt resultat måste jag säga!

För att få detta resultatet så gjorde jag följande:
-Borstade bort lite torkad lera
-Torkade av stövarna med en fuktig trasa
-Lät dem torka
-Med hjälp av en svamp så fördelade jag ett tunt lager skokräm jämnt över hela stöveln, jag var extra noga i skarvarna mellan sulan och lädret
-Tog en frottéhandduk och putsade med snabba och lagom hårda tag
-Sist tog jag ett par nylonstrympbyxor, snurrade ihop dem och putsade hela stöveln igen

Tips! Ju mer du putsar med handduken och nylonstrumpbyxorna desto mer glänser stövlarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar