fredag 21 oktober 2011

Ett schabrak och en hjälm



Shabrak från exklusiv.se för 395 kronor

Precis i min stil! Jag borde ha haft det här när jag red clinicen en känd hoppryttare på Bors ridhus och trillade av mitt mellan alla bommar, haha! Eller så skulle jag ju kunna försöka med att hålla mig kvar på hästen. Nej men ett kul schabrak om man trillar av!



LAS - XTJ Ridhjälm med minnesfunktion(?) för 4895 kronor

Det här måste ha varit den fulaste hjälmen jag någonsin sett! Det ser mer ut som någon sorts rymd/mc/actionfilmshjälm! Då spelar det ingen roll hur lätt och luftig den än är! Jag tror att det är visiret som drar ner hela betyget och priset. Med en vanlig skärm så hade den varit mycket snyggare. Ett plus är dock att den är klädd i konstläder och inte äkta läder, det gillar jag. Men det blir en diss ändå.

1 kommentar:

  1. SV: Picasso blev mycket bättre av det eftersom hon är så het i hoppningen! Förut när nackstycket låg bakom öronen så blev hon spänd i ryggen och fick dåliga språng ^^

    SvaraRadera