söndag 30 oktober 2011

30 dagar

10. 10 saker du inte visste om mig

Nu vet jag inte vad ni vet och inte vet eftersom att jag inte vet vilka som läser här, men jag kör på 10 saker jag troligen inte har skrivit om i bloggen förut.

1. Jag går sista året på gymnasiet och läser estet teater.
2. Trots det så vill jag absolut inte jobba som skådespelare utan funderar istället på att bli polis eller sadelmakare.
3. Mina kostvanor är jättedåliga, äter en sak tills jag tröttnar på det och sen börjar jag med något nytt. Nu tex håller jag på att föräta mig på nudlar med wookade paprikastrimlor, hakade lökbitar och färska champinjoner +japanese soy och sweet chillisås haha!
4. På tal om mat så har jag jättesvårt för att laga mat med andra, antingen lagar jag maten själv eller så får den jag lagar mat med göra på mitt sätt.. fruktansvärt jobbigt för mig och alla andra!
5. Jag spelar fiol.
6. Jag tycker att det som är mest komiskt med ridsporten är att folk verkar tro att de rider bättre ju dyrare utrustning de har. Nu menar inte jag att det är fel att ha dyr och fin utrustning utan mer attityden till utrustningen.
7. Jag är morgontröttastast! Klockan kan ringa på högsta volym bredvid mitt öra i över en halvtimma utan att jag hör den... dumt när man har hästar. tur att jag ställer klockan så tidigt så att jag ändå hinner.
8. Jag tycker att det är skönt att vara själv, speciellt på vardagar efter skolan när man är trött.
9. Jag älskar min tävlingskavaj som är uppsydd efter mig. Det är jag som har bestämt hur den ska se ut så den är svart med illrosa foder som skymtar fram ibland när man tex hoppar.
10. Jag och min familj har två hästar, två katter och en Chinese Crested Dog som heter Jack och han ÄR söt, även om inte alla har fattat det än!


Jack

1 kommentar:

  1. Så ! Se, nu kommenterar jag !! Jag funderade eller funderar från och till att plugga polis med .__. Men det är pain in the **** att komma in !

    SvaraRadera