måndag 6 augusti 2012

Barbacka x2

Igår var jag och hjälpte till att rida hem Tokarpshästarna från betet till ridskolan. Jag tog chansen att få rida Talisman, hästen som var min absoluta favoritlektionshäst när jag red där. Visst är han superfin?!  Han var ganska seg jämfört med vad han brukade vara, kanske för att han inte ville hem från betet? Men sen när vi släppte hästarna i hagen  på Tokarp så taggade han till ordentligt, han knappt lossa grimskaftet innan han galopperade iväg. Fina bushäst!

När jag sedan skulle ut till Donatello på eftermiddagen så bestämde jag mig för att rida barbacka. Mina ridbyxor var redan jätteskitiga efter att ha ridit barbacka på Talisman, så varför inte slå två flugor i en smäll? Det blev en jättemysig tur genom skogarna, kvällssolen var fantastisk! Det syns kanske inte riktigt på bilden, men det glittrade på marken av vattendroppar i spindelnäten, det låg ett tunnt lager dimma över mossan och solen sken in mellan trädsatmmarna och lyste upp allt. Det var magiskt vackert att galoppera längs de mjuka stigarna och klamra sig fast i manen för att hålla sig kvar. Haha jag skulle kunna dikta ihop ett tusen sidor långt inlägg om hur fint det var men det ska jag inte göra. Det var fint. Punkt.

1 kommentar: