söndag 26 augusti 2012

Resultatet från tävlingen


Vi fick drygt 58, 9% jag har det inte riktigt i huvudet just nu och protokollet har jag inte i närheten. Det var väl en okej procent, men hade jag inte slarvat så hade det gått bättre. Jag fick i alla fall högre poäng den här gången jämfört med förra LC:2 vi red, så det var väl en framgång! Dock är jag inte alls nöjd med ritten, vi kunde ha presterat mycket bättre än vad vi gjorde. Eller rättare sagt, jag kunde ha presterat bättre, Donatello var superduktig!

Dagen började ganska dåligt då jag vaknade till spöregn och åska men fortsatte helt okej då vi kom iväg i tid och Ellen red sin första clear round med Donatello i dressyr och fick rosett! Sen var det 13 starter tills det att jag skulle starta så vi ställde in honom i transporten då det inte hade slutat att regna det minsta och det fanns inget tak att stå under. När jag skulle värma så tänkte jag först vara i paddocken, men med spöregn och en paddock som mer liknade en sjö än en ridbana så struntade vi i det, vi hade ändå inte fått ut något positivt utav det. Sen fick vi värma i manegen på banan innan första starten i våran klass, men det blev bara några minuter sen fick vi gå ut från manegen igen. Så där stod vi i ösregn och väntade, påpälsade med det vi hade, ett ländtäcke och två jackor för att skydda lite i alla fall. Sen fick vi som tur var värma en stund till mitt i klassen och det var precis innan min start, så så sett var det bra. Nackdelen var väl att det blev en kort värmning och att vi var blöta och kalla inför starten.

Till själva ritten, jag hade inte riktigt hunnit få igenom honom helt i sidorna och han var inte jättepigg men han gjorde det han skulle. Det blev lite segt i traven och jag red något slarviga vägar, så där sjönk poängen lite. Första galoppvolten blev hyfsat okej, jag tror att vi fick en sexa på den och på avbrottet en femma, så på de momenten fick vi en poäng högre än förra gången, sen fick jag aldrig tillbaka honom innan den andra galoppen, så den gick ganska dåligt. Avslutningen fick vi en åtta på!

Sen åkte Ellen, mamma och pappa hem med Donatello och jag stannade kvar för protokollet, det fick jag innan klassen var slut under tiden de sista ryttarna värmde upp på banan. Sen tänkte jag åka hem eftersom att det var så kallt, även om jag hade bytt om till torra joggingbyxor och en regnjacka. Jag stannade ändå för att se de sista fem, nu när jag ändå var där.När det var dags för prisutdelning så satt jag och pratade lite med en annan tävlande och lyssnar inte direkt, men sen hör jag ett eventuellt namn som liknande mitt när de ropade upp vilka som skulle komma fram för prisutdelning. Jag var tvungen att fråga både en och två gånger om det verkligen var mitt namn som hade ropats upp, det trodde jag verkligen inte! Det visade sig i alla fall att vår procent räckte till en röd fjärdeplatsrosett! Det roligaste var nog när dommaren inte alls gillade min klädsel, ingen hjälm och iklädd gråa joggingbyxor och en rosa jacka. För det första så var jag säker på att jag inte skulle få någon rosett, för det andra så hade jag frusit ihjäl om jag hade väntat i en timma i de blöta  ridklädernaoch för det tredje så hade tog min familj med sig grejerna hem när de ändå åkte. Aja, jag har fått min första röda rosett, nu väntar jag bara på den där blågula! Saknar även en grön, men de får jag ta en annan gång!

Godnatt!

1 kommentar: