lördag 4 augusti 2012

På sommarbete igen

Igår körde vi ut hästarna till betet där de ska få gå i drygt en vecka, när de sen kommer hem igen så börjar träningen på allvar för mig och Donatello. Dels blir det dressyrträning varannan fredag som vanligt och sen så tränar Ellen honom en gång varannan vecka för Jenny. Sen blir det förhoppningsvis en träning till varannan vecka för mig och Donatello, inget är helt bestämt än men vi har lite småplaner som ska funderas igenom. Det kan bli riktigt bra tror jag, speciellt efter planeringslektionen jag var på igår med min tränare. Fint!

Efter att Roffe har hoppat sin runda nu i OS så ska jag åka ut till hästarna och rida ut en sväng med finaste hästen. Jag hoppas att han är lite piggare idag. Igår longerade jag honom och det gick bra, han lyssnade fint och jag behövde inte börja passet med att han galopperade i sjutioelva varv. Det gör han när han är riktigt pigg och då lyssnar han inte förrän han har lugnat ner sig lite. Men igår var han som sagt inte överdrivet pigg och då gjorde han som jag sa. Fina häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar