lördag 25 augusti 2012

Dagen innan tävling

Imorgon klockan 09.00 är första starten för tävlingen, Ellen och Donatello startar som nummer två i LD:3 och sen startar jag och Donatello ca 13 starter senare i LC:2.

Idag red Ellen i 20 minuter i paddocken och det blev mest lösgörande arbete, inget tragglande av program utan bara med fokus att få honom mjuk och i en lång och låg form. Det blev mycket volter och även lite kontroll av att hjälperna fungerade. Sen red jag ut med honom i 20 minuter och gjorde lite övergångar mellan halt, skritt och trav i olika kombinationer för att se så att han var med. Inget jobbigt direkt, jag checkade bara av att han lyssnade. Han skötte sig fint under det lugna totalt 40 minuter långa passet, så jag tror nog att det kommer att gå ganska bra imorgon. Hoppas och håller tummarna i alla fall! Jag håller också tummarna för att vädret ska var på vår sida, mest med tanke på att det spöregnar till och från nu.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna, synd att det regnar men då kan bara bli bättre till nästa gång. Ni är mina favoriiiiiiiiter!!!!!!!! Kram Faster Mona

    SvaraRadera