lördag 4 augusti 2012

Bra och Dåligt under OS

Några bra grejer från OS 2012

+ Hjälmarna på dressyrryttarna! Hjälmen är en billig livräddare och borde bäras av alla som sitter upp på en häst. Det var fint att flera dressyrryttare på den här nivån faktiskt hade hjälmen på sig inne på banan! Bra jobbat och riktigt bra förebilder!

+ Felfria rundor för Jens Fredricson, Henrik Von Eckermann och Rolf-Göran Bengtsson idag! Tre av fyra svenska ryttare alltså.

+ J.M. Munoz Diaz häst igår på dressyren! En jättevacker skimmel! Kan den heta Fuego de Cardenas tro?



Några mindre bra grejer från OS 2012

- När Patrik gjorde byten i varje galoppsprång så svängde han väldigt från sida till sida med överkroppen, ganska fult. Scandic gjorde ändå bra ifrån sig!

- Patriks skandal. Jag tappade helt respekten för honom igår, speciellt när han sa att Scandic blev rädd och det var därför han gick i den formen, ögonblicksbild och så vidare. Jag har nu sett flera bilder och en film när han har ridit sin häst såhär från olika tillfällen, så det kan inte vara endast en tillfällighet att hästen reds i den formen igår. Dålig stil! Stå för sina handlingar kan man väl ändå göra?

- Ryttare som under framhoppningen struntar i hjälmen men sedan har den på banan. Så mycket som kan hända under ett hoppass. Jag hade aldrig riskerat det.

- Lisen Fredricson och Matrix fall. Stressad häst i början, kanske att bomull i öronen och en luva hade hjälpt för att minska ljudnivån för honom? Har jag fattat det rätt så ska de hoppa imorgon också? Jag önskar dem lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar