onsdag 1 augusti 2012

Träning i paddock

Idag gjorde jag några försök till att mjuka upp honom, det blev inte helt bra men i alla fall bättre mot slutet av ridpasset. Det fungerade okej utan gramanen i skritt och trav, i galoppen var det lite svårare, där kunde han inte riktigt bära upp sig och jag orkade inte ta förhållningarna och samtidigt hålla om så att han inte bröt av. Det blev för tungt för oss helt enkelt. Men för några dagar sedan så gjorde han en jättefin galopp, så det ligger väl där någonstans hoppas jag. Hade jag haft gramanen så vet jag inte om det hade fungerat så himla mycket bättre, jag hade blivit starkare men han hade nog inte klarat det. Haha, jag har blivit helt emot gramanen och vill verkligen inte använda den, även om det kanske vore bra ibland. Jag är bara så himla trött på den. Jag får väl hålla tummarna för att det ska gå ändå. Nej, men någon dag nu framöver ska jag ha den, men vi minskar på det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar