fredag 3 augusti 2012

Dressyr OS 2012

Här är en bild på Patrik Kittel och Scandic från uppvärmningen till OS. Jag trodde inte att han höll på med sådana här metoder?! Vad jag har hört så är rollkur något som är skadligt i längden och dessutom så har jag lärt mig att man ska rida hästen i lod och i detta fallet så ligger Scandic långt bakom lodplanet.

Nu har han ridit klart sin ritt och poängen blev 74,195. Jag är inte jätteimponerad, tyckte att det var lite hackigt och inte alls så lätt och fint som jag sett honom rida förut. Sen kanske det är bilden som påverkar en del, jag vet inte.





Nu har jag inte sett alla ekipage då jag bland annat har varit ute och joggat och då missade jag 40 minuter av dressyren. Har även gjort lite andra grejer, så jag har väl sett knappt 20 ryttare och hästar.

Favoritekipaget än så länge är Charlotte Dujardin med hästen Valegro. De såg så sammansvettsade ut och det flöt på jättefint under hela ritten, himla fint! Hoppas på att de vinner individuellt och jag tror att de ligger bland de bästa nu? Har inte sett resultatlistan på ett tag nu och kommer inte riktigt ihåg vad de fick för poäng.

1 kommentar:

  1. Så kommer väl du och Donatello snart att se ut???
    Kram

    SvaraRadera