lördag 17 mars 2012

Dagens och gårdagens träning

Bilden är fotad av Tina på dressyrtävlingen.

Igår var vi på dressyrträning på Tokarp och det gick helt okej, varken riktigt bra eller riktigt dåligt. Vi fick skänkelvikningarna att fungera fint efter en stunds trixande. Påminnelse till. mig själv: Sitt still! Nej men vi har fått lite att öva på i alla fall. Stör mig dock fortfarande på att han är så hård i munnen på höger sida. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det, hoppas mest på att det löser sig med tiden om vi fortsätter att träna.

Idag var vi ute i en och en halv timma, mest skritt och trav. En galopp i en kurva i uppförsbacke men annars fortsatte vi att öva på det vi gjorde igår.

Det som har gett mest träning de här två dagarna är dock borstningen! Igår borstade, ryktade och fixade jag i en och en halv timma och då hade han rullat sig i blöt lera som hade torkat in i pälsen(i hela pälsen överallt, till och med i öronen) och idag fixade jag i drygt en timma. Det blev jag nog tröttast av. Inte ens dressyrpasset var så jobbigt haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar