tisdag 27 mars 2012

Jobbiga funderingar

Till att börja med, Donatello är det bästa som har hänt mig! Men tankarna finns på att skaffa en högre häst som kan gå lite högre i hoppning och dressyr och som är yngre Samtidigt skulle det i så fall betyda att jag var tvungen att sälja Donatello och det känns ju inte helt rätt för han är fantastisk!(när man väl lärt känna honom haha) Nej men jag vet inte, tankarna går fram och tillbaka. Det som talar för att ha kvar honom är väl dels att jag har lärt känna honom ordentligt nu och dels att jag fortfarande kan utvecklas med honom. Det som talar för att köpa en annan häst är väl att jag nu vet lite mer vad jag vill med ridningen och kan hitta en häst att utvecklas med som inte har samma "begränsningar" när det gäller tex ålder hur långt den kan utvecklas i hoppning och dressyr. Men blä vilka jobbiga tankar detta är. Jag tänker att jag ska vänta ett tag och se om jag kommer fram till något vettigt. Aja, detta är i alla fall vad som finns i mitt huvud för tillfället. Nu ska jag ut och pussa på älsklingshästen och fixa lite i stallet.

2 kommentarer:

  1. Jag vill bara ge tipset att utvecklas så långt du kan med honom innan du byter. Han har ju säkert mer kapacitet än det ni tränar och tävlar nu? :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen jättejobbigt. Det bästa hade ju vart att bara ha en till, i alla fall under en period, men det kanske kan vara svårt ;) Jag är så glad att jag aldrig behövt sälja någon av mina =)

    SvaraRadera