lördag 31 mars 2012

Träningsvärk?

Tur att jag la på ett täcke innan jag släppt ut honom i morses, han rullade sig direkt. Hur kommer det sig att det var snö ute idag då? Det var ju nästan sommarvarmt tidigare i veckan? 

Idag tog vi samma runda som i torsdags fast åt andra hållet, jag tror att jag kommer att ha träningsvärk i armarna imorgon, jag känner av det redan nu. Vi jobbade under hela turen med att han skulle gå i rätt form och sänka nacken och så vidare. Det börjar fungera bättre och bättre men jag måste korrigera det ungefär var tionde steg, därav träningsvärken. Där emellan går han riktigt fint och hyfsat lätt i munnen. 

Vi gjorde även lite sidvärtsrörelser och travade lite grann. Traven gick okej men det var svårare att behålla formen även om det är lättare nu än för bara en månad sedan. Sen förstår jag inte varför det alltid ska gå så himla mycket bättre när man rider i en paddock jämfört med uteritter? Eller jo det förstår jag väl, rider man på vägar och stigar så är det dels inte plant och dels väldigt svårt att lägga volter i så stor utsträckning. Sen finns det ju mycket mer att titta på och bli rädd för när man är ute och rider och då är det enklare att tappa fokus.. Men ändå, jag vill att det ska vara lika lätt ute som på banan! Vi försöker i alla fall så gott det går ute och idag fungerade det som sagt helt okej så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar